mandag 7. desember 2009

Glansbilder



















I går hadde jeg en lite hobbystund innimellom skolearbeidet. Ble ikke så mye ut av det, for det jeg egentlig tenkte var å lage juletrepynt eller kort av disse gamle engleglansbildene fra jeg var liten. Men jeg fikk meg ikke til å skulle lime de fast på noe:P Så fant ut jeg heller kunne ta bilder av de, og kanskje lage noen kort i photoshop isteden. Ikke helt den samme sjarmen kanskje, men jeg slipper å ødelegge glansbildene mine:) De er jo så fine! Syns jeg...



Men en papirstjerne fikk jeg lagd, etter oppskrift fra bloggen Holmberg everyday living. Utrolig fin og enkel å lage!:D Og stor:) Tror kanskje jeg skal prøve meg på et par mindre og, kan bli knotete men... Nå er det mer skolearbeid i vente her. Ha en fin kveld!

2 kommentarer:

Åpent^hus sa...

slike engle-glansbilder er bare så skjønne. Har sett dem brukt til collage med etsing og koldnål (sånne kunstteknikker) ble helt nydelig. kanskje jeg skal be om å få ta bilde av det og vise på bloggen min snart. Den papirstjerna så også lekker ut. kjekt å lage sitt eget! keep it up :)

Nina sa...

Jeg lekte meg masse med glansbildene mine fra 70-tallet i fjor - og mamma sine fra 50-tallet. MEN - bare i fargekopiversjon. Å bruke opp glansbilder fra barndommen er en utenkelig tanke ;).