onsdag 14. desember 2011

Varm sjokolade

Ble visst en rolig desember her på bloggen, foreløpig hvertfall. Men det skyldes at det ikke er så rolig ellers:P Mye jobb, og mye kos:) I dag har jeg kost meg på julekonsert, og i helgen koste jeg meg med venninne-julebord:) Ellers er jeg endelig ferdig med julegavene, deilig! Et tips til hjemmelaget julegave er disse "kakao-kanel-stengene". Veldig enkle å lage og veldig godt:) Jeg har brukt:

400 g kokesjokolade (mest mørk og litt lys)
10 kanelstenger

Smelt sjokoladen og hell den i en brødform, sett kanelstengene i når sjokoladen 
begynner å stivne. Skjæres i biter. 
Så er det bare å varme opp melk, og røre litt med en "kakao-kanel-stang", 
og vips så har du en kopp med varm sjokolade:)


Har sett denne oppskriften flere steder, så er kanskje flere som har prøvd? Veldig godt og enkelt ble det i hvertfall, spørs hvor mange som blir julegaver;)

1 kommentar:

Eldrid sa...

Det er bra du har kost deg. Dette såg helt nydelig godt ut..mmm
Nyt av tiden:)
klemmer